Piràmide d’alimentació vegetariana

No és per convèncer a ningú, només per informar!!

A vegades als vegetarians ens demanen "però si no mengeu carn, què mengeu??".

Doncs poca broma, hem de cuidar l’alimentació com qualsevol altra persona.  

Tothom coneix la piràmide bàsica d’alimentació, que (segons la OMS) recomana consumir de 3 a 5 racions* diàries de farinacis, un mínim de 4 racions de fruita i verdura, 2 racions de lactis i 2 de carnis i un màxim de 60g de greixos. Aquestes mesures tenen a veure amb les necessitats energètiques del nostre cos, que inclou la seva regulació i construcció de noves cèl·lules.

En el cas de l’alimentació vegetariana, podem fer la generalització següent:

 

1. Consumir de 6 a 11 racions de farinacis.

2. 3 o més racions de verdura.

3. 2 o més racions de fruita.

4. Assegurar l’aport d’aliments rics en calci. 

5. 2 o 3 racions de llegums, fruits secs o derivats. 

6. Consumir olis grassos essencials, fonts d’omega 3, vitamina B12 i vitamina D. 

 

* El concepte de ració varia segons el tipus d’aliment.  Solen ser mesures molt moderades 

 

Per què vegetarià?

Perquè és més sa no només per a les persones, sinó per a la resta d’éssers vius i per al nostre maltractat planeta.



Quant a hortviu

Hort Viu neix de la idea de viure del que ens agrada, que és cultivar i estimar la terra per treure\'n els més deliciosos fruits. Ara hem decidit compartir-ho amb la gent que ens envolta oferint aliments frescos, ecològics i locals portats a casa cada setmana. No utilitzem productes químics en cap dels estadis de gestació de les nostres hortalisses: comprem llavor ecològica i també n\'utilitzem de pròpia; ens fem el planter seguint el calendari Biològic Dinàmic, basat en els ritmes de les energies còsmiques i terrestres. Plantem i cultivem els camps de la mateixa manera, prevenint plagues i malalties amb extractes fermentats vegetals de plantes que trobem al nostre entorn. L\'energia dels nostres aliments es reflexa en el gust, el color i l\'aroma que tenen... hortviu@gmail.com
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 comentaris a l'entrada: Piràmide d’alimentació vegetariana

  1. Ferran diu:

    A mi sempre m’ha semblat que demanar-li a un home que sigui vegetaria és com demanar-li a un lleò que no mengi carn. Esclar que el lleo li demanis el que li demanis no t’escoltarà, en canvi els humans podem fer les coses pensant en l’endemà (no tots). Per això crec que ser vegetarià és una molt bona opció tot i que jo si que menjo carn i derivats animals. Aquesta piramide és molt interesant segur que és més dificil de construir sense cap animal pel mig, i potser més respectuos amb la natura.

  2. No se sap molt bé que has fet una molt dur, la creació de la seva bella història sobre el lloc. Llavors, quin tipus de persones que busquen feina fan la redacció de tesis per escrit o tesi d’investigació.

Els comentaris estan tancats.